Regulamin rekrutacji

REGULAMIN REKRUTACJI

UCZNIÓW DO KLASY PIERWSZEJ 

SZKOŁY PODSTAWOWEJ  W TURZY

NA ROK SZKOLNY 2024/2025

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 900, 1972, 1718, 2005)
  2. Statut Szkoły Podstawowej w Turzy
  3. Zarządzenie nr 3/2024  Wójta Gminy Rzepiennik Strzyżewski z dnia 02.01.2024r.

I . Zasady rekrutacji do klas I szkoły podstawowej:

1.1.Obowiązek szkolny :

  1. W roku szkolnym  2024/2025  obowiązek szkolny dotyczy dzieci 7 letnich (rocznik 2017)
  2. Na wniosek rodziców naukę mogą podjęć dzieci urodzone w 2018 r., które uzyskały pozytywna opinię poradni psychologiczno – pedagogicznej oraz dzieci, które odbyły obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne.
  3. W przypadku, gdy dziecko posiada opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o braku możliwości rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego, wówczas Dyrektor Szkoły podejmuje decyzję o odroczeniu spełniania tego obowiązku dla dziecka zamieszkałego w obwodzie szkoły .

1.2.Termin rekrutacji :

  1. Przyjmowanie wniosków kandydatów do klasy pierwszej , przystępujących do naboru na rok szkolny 2024/2025 odbywa się w terminie   04.03.2024 r. – 15.03.2024r.
  2. Druki: „Zgłoszenie dziecka do klasy pierwszej Szkoły  Podstawowej w Turzy” oraz „Wniosek o przyjęcie dziecka do Szkoły Podstawowej w Turzy, spoza obwodu szkoły ” są dostępne w sekretariacie szkoły oraz można je pobrać ze strony internetowej szkoły.
  3. Wypełnione druki należy złożyć podczas spotkania rekrutacyjnego, które odbędzie się w szkole dnia 07.03.2024 r. w sali nr 4, o godz. 14:00.

1.3.Zasady rekrutacji :

  1. Do szkoły przyjmuje się z urzędu dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły na podstawie wypełnionego przez rodziców / prawnych opiekunów dziecka druku „Zgłoszenie dziecka do klasy pierwszej Szkoły  Podstawowej w Turzy”.
  2. Dzieci zamieszkałe poza obwodem szkoły podstawowej przyjmuje się do klasy I w przypadku , gdy placówka dysponuje wolnymi miejscami , na podstawie wypełnionego przez rodziców / prawnych opiekunów dziecka druku „Wniosek o przyjęcie dziecka do Szkoły Podstawowej w Turzy , spoza obwodu szkoły ”.
  3. W przypadku , gdy liczba wniosków rodziców / prawnych opiekunów  o przyjęcie do szkoły dziecka zamieszkałego poza obwodem szkoły jest większa niż liczba wolnych miejsc, którymi dysponuje szkoła, dzieci przyjmuje się z uwzględnieniem kolejności następujących kryteriów określonych przez organ prowadzący:
LpNazwa kryteriumDokument określający spełnienie kryteriumLiczba punktów
1.Rodzeństwo kandydata spełnia obowiązek szkolny w tej samej szkole.Oświadczenie rodziców/opiekunów prawnych10
3.Miejsce pracy rodziców/opiekunów prawnych na terenie Gminy, w której znajduje się szkoła.Oświadczenie rodziców/opiekunów prawnych7

4. Klasy pierwsze nie mogą liczyć więcej niż 25 osób.
5. W sprawie przydziału dzieci przyjętych w szkole do określonych oddziałów klasowych, decyzję podejmuje Dyrektor Szkoły.

II. Postępowanie rekrutacyjne do klasy I

  1. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły, złożona co najmniej z 3 nauczycieli zatrudnionych w szkole. Dyrektor wyznacza przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.
  2. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy weryfikacja spełniania przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym również:

a)      ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego,

b)      podanie do publicznej wiadomości wyników postępowania rekrutacyjnego w formie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych , zawierającej imiona i nazwisko kandydatów oraz informację o zakwalifikowaniu albo niezakwalifikowaniu kandydata do klasy pierwszej lub oddziału przedszkolnego,

c)      komisja rekrutacyjna przyjmuje kandydata do klasy pierwszej lub oddziału przedszkolnego, jeżeli w wyniku postępowania rekrutacyjnego kandydat został zakwalifikowany oraz złożył wymagane dokumenty,

d)     podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do klasy pierwszej lub oddziału przedszkolnego zawierającej imiona i nazwisko kandydatów przyjętych i nieprzyjętych lub informację o liczbie wolnych miejsc,

e)      listy , o których mowa powyżej , podaje się do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie w widocznym miejscu w siedzibie szkoły. Listy zawierają imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej. Dzień podania do publicznej wiadomości listy jest określany w formie adnotacji  umieszczonej na tej liście i opatrzonej podpisem przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.

f)       sporządzenie protokołów postępowania rekrutacyjnego do klasy pierwszej oraz oddziałów przedszkolnych,

g)      ustalenie trybu odwoławczego , w przypadku nieprzyjęcia kandydata do klasy pierwszej   lub oddziału przedszkolnego.

3. Przewodniczący komisji rekrutacyjnej umożliwia członkom komisji zapoznanie się z wnioskami o przyjęcie do szkoły i załączonymi do nich dokumentami oraz ustala dni i godziny posiedzeń komisji.

4. Posiedzenia komisji rekrutacyjnej zwołuje i prowadzi przewodniczący komisji.

5. Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może zwoływać posiedzenia komisji poza ustalonymi dniami i godzinami posiedzeń komisji.

6. Prace komisji rekrutacyjnej są prowadzone, jeżeli w posiedzeniu komisji bierze udział co najmniej 2/3 osób wchodzących w skład komisji.

7. Osoby wchodzące w skład komisji rekrutacyjnej są obowiązane do nieujawniania informacji o przebiegu posiedzenia komisji i podjętych rozstrzygnięciach, które mogą naruszać dobra osobiste kandydata lub jego rodziców, a także nauczycieli.

8. Protokoły postępowania rekrutacyjnego zawierają w szczególności: datę posiedzenia komisji rekrutacyjnej, imiona i nazwiska przewodniczącego oraz członków komisji obecnych na posiedzeniu, a także informacje o podjętych czynnościach lub rozstrzygnięciach. Protokół podpisuje przewodniczący i członkowie komisji rekrutacyjnej.

9. Do protokołów postępowania rekrutacyjnego załącza się:

a. Informacje o liczbie punktów przyznanych poszczególnym kandydatom po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego.

b. Listę kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.

c. Listę kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.

III. Terminy postępowania rekrutacyjnego do klasy I

Lp.Rodzaj czynnościTerminTermin postępowania uzupełniającego
 1.Składanie wniosku/zgłoszenia o przyjęcie do szkoły wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.04.03 – 15.03 2024r.15.04- 19.04 2024r.
 2.Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków i dokumentów, o których mowa w pkt.1 oraz wykonanie czynności wymienionych w art. 150 ust. 7 ustawy118.03 -21.03 2024r.22.04 – 24.04 2024r.
 3.Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych22.03.2024r.  do godz.12.0025.04.2024r.    do godz.12.00
 4.Potwierdzenie przez rodziców/opiekunów prawnych kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia25.03 – 29.03 2024r.26.04 – 29.04 2024r.
 5.Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych03.04.2024r.   do godz. 12.0030.04.2024r.    do godz.12.00

1 – Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. prawo oświatowe (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 900, 1972, 1718, 2005)

IV. Wzory druków

  1. Zgłoszenie dziecka do klasy pierwszej Szkoły  Podstawowej w Turzy – załącznik nr 1do regulaminu
  2. Wniosek o przyjęcie dziecka do Szkoły Podstawowej w Turzy , spoza obwodu szkoły – załącznik nr 2 do regulaminu
  3. Oświadczenie – załącznik nr 3 regulaminu